Rs-viruset, kolik och bitter


Oj vilken vecka det har varit! 
Först var jag på begravningen som jag skrev om tidigare, sen när jag kom hem upptäckte jag att Alice förkylning blivit värre än då jag for. Hostade, nös och fick knappt luft. Matvägrade och sov mesta tiden. Stackars liten, var jätte jobbigt att se henne lida sådär. 

Efter ett par dagar och lite läkarbesök så fick vi veta att Alice hade åkt på det där rs-viruset som är vanligt bland småbarn. Men när vi fick veta vad som var fel, hade det mesta redan blivit bättre. Därför behövde vi inte läggas in, utan fick åka hem. Blev hon värre igen skulle vi dock åka in direkt för behandling. 


Alice har nu äntligen börjat bli av med den irriterande hostan och börjat kunna äta igen. Kanske inte är uppe i den mängd mat hon ska ha, men hellre lite än inget alls. För nu får hon iallafall inte andnöd av att äta. 

Men inte nog med att hon varit sjuk i en vecka, utan tydligen har hon även kolik. Så dygnet runt skriker hon. Kan även avbryta matningen och bara skrika en stund innan hon fortsätter att äta. 

Likadant med sömnen har jag märkt nu. Förut skrek hon mitt i natten och var hungrig eller våt, men nu skriker hon bara oavsett vad man gör. 

Så det blir inte mycket sömn och vila för den här mamman.Det är fruktansvärt lätt att bli på dåligt humör och otrevlig när sömnen försvinner, hinner inte äta eller springa på toa.  

Men jag försöker hålla huvudet högt ändå! Är bara ännu en fas som ska klaras av.