Börja dagen med en utskällning

Den här dagen började ju bra...
Hade en mysig morgon. Fortfarande sådär halvsovande men ändå typ vaken. Tittar på mobilen och ser att jag fått ett röstmeddelande. När jag lyssnar på meddelandet ville jag bara sjunka genom marken. Det var min barnmorska.
 
Jag har aldrig gillat min barnmorska. Visst, jag har endast träffat henne en gång, men det räckte långt. Jag är alltså förstföderska och har ingen aning om hur saker går till. Den här kvinnan verkar tro att jag kan allt om barnafödande, barnmorske besök mm. Jag har ingen aning om något, det är mitt första barn!
 
De sista orden hon sa till mig och Niklas på vårt möte med henne var " lämna bara in papperen när ni har vägarna förbi". Så när vi var på vårt första ultraljud ca en månad senare, lämnade vi även in hennes papper som vi fyllt i. Vi trodde ju då att barnmorskan skulle höra av sig till oss om en ny tid när det var dags för nästa besök. Tiden gick och ingenting. 
 
 
 
Nu, ringer hon och skäller ut oss för att vi inte ringde om en tid efter ultraljudet. Att "detta är inget att leka med" och att vi har missat flera besök...  Jag blir sårad och arg. Hur ska vi kunna veta något om vi aldrig får information! Vi frågar och frågar men får inge svar. Fick en tid nästa vecka och jag längtar verkligen inte. Känner redan nu att det kommer bli problem.
 
Nä, jag är så less det här sjukhuset i Lycksele, deras personal och allt.. Dom kan glömma att jag tänker klämma ut min unge hos dom. Spelar ingen roll vad Niklas och hans familj säger. Känner inte jag mig trygg med personalen ska jag inte behöva genomlida detta för deras skull. 
 
Nu ska jag sörpla i mig lite soppa och lugna ned mig lite framför youtube innan jag går i taket helt.
Jäkla skit morgon...
 
 
#1 / / Linnea, blivande mamma:

Väntar en pojke i slutet av mars. Första barnet. Så mycket nytt och spännande händer. Jätte kul att följa och läsa om andra som är gravida eller precis har fått barn.
Jag skriver lite om inredning och design men just nu också mycket om inspiration til lillen och tankar kring graviditeten. Feedback och tankar tillbaka uppskattas starkt. Alltid kul att dela med någon som är i samma spännande period i livet.

Svar: Själv är jag beräknad i april och det känns både fantastiskt och skrämmande. Väldigt intressant att läsa andras bloggar om deras resor! :D
Lady Syndrome