Den längsta dagen

Oj, vilken lång dag det har varit.  Känns i hela kroppen att jag inte har druckit kaffe idag. Både jag och Alice har varit trötta och griniga idag.  

Först vägrade Alice sova, sen deckade hon på mig. Eftersom hon somnade på mig så blir jag handlingsförlamad tills hon vaknar. Så jag fick inget gjort alls under den tiden. 


Sen efter nån timme, skulle jag leka med henne på golvet. Slutade med att jag somnade på golvet bredvid henne, som obrytt fortsatte leka. Möttes dock av ett par nyfikna ögon då jag vaknade.  


Efter att hon somnat på mig och jag somnat på golvet, var det Alice tur igen. Den här gången somnade gumman i duschen.  Japp, ni läste rätt, i duschen.  

Dagen har i princip gått till att somna på konstiga ställen och vänta. Hatar att vänta. 

Väntar på att dagen ska ta slut så jag får ta mig härifrån en stund. För imorgon är det dags för mer kalas och middag med familjen. Förra gången var det morfar som fyllde år. Nu är det mamma och brorsan som fyller. 

Sen på kvällen kommer Niklas hit. Han ska hjälpa mig här hemma lite, för sen följer vi honom tillbaka till Lycksele ett par dagar. 

Ska bli skönt att få komma ut från lägenheten ett tag.  Känns som att jag möglar bort här inne. 


Nu ska iallafall den här mamman njuta av sitt te och sina skorpor innan läggdags. Förhoppningsvis får jag sova inatt, så det äntligen kan bli morgon igen.