Grillkväll och tandläkaren

Igår började jag dagen med ett besök hos tandläkaren. Gick oväntat bra trots min tandläkarskräck och att det var på en helt ny plats. Tycker inte om när det är nya platser då det är ovant och jag inte vet vad som händer. Men det gick bra ändå.


Efter tandläkaren hamnade vi hos morsan och skulle egentligen bara hämta en barnstol. Det slutade med att vi satt där och pimplade kaffe i fyra timmar. Morsan var då nöjd som fick sällskap och Marcus fick bråka/busa med Henke en stund. 

På eftermiddagen blev det grillning och surr hemma hos Henke. Skönt få komma iväg en stund från lägenheten. Alice hade jätte kul som busade med Henke hela kvällen och blev helt lyrisk när han drog fram gitarren och började spela. 

Var inte så mycket mer än det som hände igår. Jag och Alice tog en powernap, såg film på kvällen med efterrätt och matkoma, sen blev det godnatt. 

Nu sitter jag och dricker lite kaffe och Henke jagar Alice som har hittat hans CD-ställ. Om några timmar ska vi till klädrean som är en liten bit bort. Ska se om jag hittar några nya klänningar inför sommaren. Ska bli skoj, älskar secondhand!


Bjuder på ett nyvaket troll👌

#1 / / Anonym:

Trodde du hade nått på G med Nicke. Eller hur är det nu? :)

Svar: Jag och Niklas är ej tillsammans utan bara goda vänner. Det underlättar otroligt mycket då vi har barn tillsammans (Alice). Jag och Henke är inte heller ett par utan även där goda vänner sen nästan 10år tillbaka. :)
Lady Syndrome

#2 / / Anonym:

Skönt att ni är goda vänner för Alice skull! Dom flesta par som går ifrån varandra brukar oftast inte fungera ens i närheten av varandra. :/

Svar: Jag kan absolut förstå varför det blir så, men vi gör vårt bästa för hennes skull. :)
Lady Syndrome