Ett steg närmare drömmen

Min helg har mest bestått av att planera inför framtiden. I helgen har vi varit på "Stora Nolia" i Umeå, Alice fick vara hos Niklas under tiden jag och Robin gick runt och kollade in alla prylar och drömde oss bort i framtiden. 
 
Fick även träffa svärföräldrarna för första gången i helgen. Det var lite spännande faktiskt. För som jag inte riktigt har skrivit ut här i bloggen. Så är jag och Robin ett par sen i början på Maj. Dom som känner mig personligen vet ju såklart om detta redan. Men kan vara en idé att kanske skriva det här med!
 
 
Vad är det riktigt vi planerar då? Jo, Robin kommer snart ta över sina föräldrars hus. Det huset går självklart att bo i som det är, men vi ska renovera upp det tillsammans och sätta vår egen prägel på det. Samt att inget är gjort i huset på över 30år. Så det behövs en del kärlek. Vilket vi har massor av.
 
 
 
Bilden ovanför är alltså föräldrarnas hus och det som vi ska fixa till. Förutom insidan kommer sen även utsidan få en skönhetsbehandling. Kommer eventuellt bli en stor altan där bron är och kanske en liten balkong på brotaket som är där nu. 
 
Robin bor just nu i sitt hus lite längre ned på gården, där hans farmor bodde innan. Som ni hör, så är detta en gård som hans familj haft ett par generationer. Tanken är väl att det ska fortsätta så, för hans föräldrar kommer ta hans hus, när han flyttar upp i deras. Sedan kommer väl våra barn flytta ned till huset Robin bor i nu." The cirkel of Hjoggböle" . 
 
 
 
Gården husen står på är rätt stor. Det är ladugård mm också på tomten. Men det ska rivas och bygga ett ordentligt garage i framtiden. Men får bli efter huset är klart. Men det jag gillar mest med gården, är alla bär! 
 
 
Fyra stora vinbärsbuskar, hallon så långt ögat når, jordgubbar, äppelträd och rabarber.  Jag vill spara så mycket som möjligt, men kommer nog flytta runt lite på dem. Just nu är alla buskar mm, överallt på gården. Jag vill gärna ha lite mer struktur och plats för en gräsmatta som går att utnyttja till lek osv. 
 
 
Alice plockar vinbär
 
Kommer bli en hel del som ska göras alltså! Sen när själva huset är klart, så är väl tanken, att jag och Alice kommer flytta hit. Helst hade jag velat ha körkortet och typ ett jobb innan. För jag vill inte att Robin ska behöva stå för allting och vara den som ska göra allt. Ju mer jag kan hjälpa till med, desto bättre kommer det att bli. 
 
Jag är väldigt taggad. Är detta som jag drömt om sen jag var liten. En stor gård på landet med min lilla familj. Jag kan gräva i rabatten och Robin skruvar i garaget medans "ungarna" springer runt och leker. 
 
Jepp, ett steg närmare drömmen!
 
#1 / / Camilla. Lundberg:

Vad glad jag blir för din skull Sanna! Massor med lycka till. Kram <3

Svar: Tack så mycket! ❤❤
Lady Syndrome

#2 / / Anonym:

Underbart att höra!! Du förtjänar all lycka❤️

Svar: Tack så mycket ❤❤
Lady Syndrome