Hur blev mitt 2017? Del 1

Från årets första inlägg:
"Planer för 2017?
Har inte vågat planera för mycket i år. Men några saker kommer jag absolut skriva up på min "måste lista"! 
Bland annat detta: Alice första födelsedags kalas, se ett band live, tatuera mig och åka båt med familjen. Att få jobba hade också varit riktigt härligt eller börja studera igen. Får helt enkelt se vad 2017 har att erbjuda!"
 
 
Hur blev mitt 2017 då?
 
 
Jag är faktiskt rätt nöjd över det här året. Självklart kunde det gått bättre inom visa områden, men så är det ju alltid hur man än vrider på det. Sällan någon är hundra procent nöjd, oavsett hur bra det har gått under året. Jag hade inga stora mål eller nyårslöften i år. Det största var mest att "överleva". Vilket jag har gjort så Grattis till mig, haha!
 
Jag var ändå orolig över att det här året skulle vara ännu ett år av ångest och tårar hela året. Men det har faktiskt varit ett bra år när jag tittar tillbaka. Ångesten blir jag helt enkelt inte av med, men det har inte hindrat mig så mycket från att ha haft det roligt, till och från. Här är i alla fall lite Guldkorn och mindre bra stunder från årets gång!
 
Guldkorn
 
Januari / Februari:
 
  • Jag fick massor av matvaror av en kompis som, helt ärligt, har räckt ända tills idag! Jag minns hur jag stod i konsumkön och hade spenderat våra sista pengar på ett paket pasta som skulle räcka hela månaden och kanske även nästa. Då det helt plötsligt plingade i mobilen och det var min ompis som skrev att hon hade mat åt mig. Och det var inte lite mat heller! 

     
  • Mina grannar blev vräkta! Husets största problem var mina grannar som jag skrivit omett par gånger här i bloggen. Har varit det ena problemet efter det andra, droger, vapen, partyn och bråk.  Kan säga att iår är jag inte ett dugg orolig över nyårskvällen!
 
  • Jag flyttade ut till vardagsrummet och min nya soffa och Alice fick sovrummet. Så jag har snart legat i soffan i ett år. Visserligen var jag tvungen sälja min säng för att ha råd med hyran, men det gör mindre, soffan duger fint. Även om jag i nuläget börjar längta efter en ordentlig säng. Bäddsoffan är inte riktigt gjord för att sovas i varje natt såhär. 
 
  • På alla hjärtansdag fick jag första buketten av många det här året. Var lite spännande med just denna bukett då jag inte visste vem det var ifrån först, men det listade jag ut under dagen. Efter den här buketten fick jag blommor nästan jämt i drygt 4 månader. Rolig start på året!
 
  • Jag fick mitt körkortstillstånd och åkte på en roadtrip till Luleå med Henke ,som skulle gå introduktionsutbildningen med mig. var första gången jag var i Luleå så vi passade på att gå runt lite och se oss omkring innan utbildningen och jag hoppade runt i snön som en sexåring för jag var så glad. Det var en riktigt rolig dag!
 
 
 
Det var allt bra som hänt i Januari och Februari.
Vad som hände senare under året kommer i del 2!
Publicerat i My Life