Hur blev mitt 2017? Del 2

 I del 1 av "Hur blev mitt 2017?" ,
skrev jag om årets först två månader och guldkornen från då.
I den här delen kommer fortsättningen och fler guldkorn från året!
 
 
Guldkorn

Mars-Juli:
 
 
  • Den 2a Mars blev jag moster till en underbart söt flicka, Hedvig! 
 
  • Alice fyllde 1 år! En helg som startade i känslomässigt kaos men slutade toppen. Alice fick mysa med sin framor och farfar samt pappa Niklas. Min familj var med också och även Natascha med familj dök upp. Blev över massor med fika och tårta så vi fick äta det i flera dagar. Helt lyckat för att vara första barnkalaset.
 
 
  • Alice började på Förskolan! I år började som sagt Alice på förskola, det var väldigt intensivt och det var rätt mycket rpblem i början. Men nu efter nästan ett år, är det helt annorlunda. Personalen på förskolan är även helt underbara. Oj vad dom har ställt upp förs oss och gjort vårt liv enklare, även utanför deras arbetsområde. 
 
  • Jag var på min livs första arbetsintervju! Fick inte jobbet men det var en häftig upplevelse och ännu en grej i livet som jag kan bocka över.
 
  • Jag var i Umeå och såg Sabaton, Accept och Twiligt Force! Det var lugnt en av del bästa helgerna det här året. Bra musik, underbart sällkskap, bio, middagar, fick bo på hotell och bara vara jag i en hel helg. Så underbart!
 
 
  • Övningskörde för första gången och även den enda gången det här året. Det gick faktiskt bra och jag trodde körkortet skulle vara fixat innan det här året var slut. Som ni själva märkt, blev det inte så pga olika anledningar. 
 
  • Jag och Robin blev officiellt ett par 3Maj.
 
  • Nordsken2017! Behöver jag säga mer? En hel nörddag med brorsan, Niklas och Alice!
 
  • Min kusin Moa tog studenten i år och jag fick fota. Det var även första gången på nästan ett år som jag använde min systemkamera.
 
  • Jag fick gå på stadsfesten och se E-type med familj och vänner. Robin hade Alice på kvällen så jag fick ha en "vuxenkväll" utan henne. Första gången jag drack alkohol på drygt två år och jag hade en riktigt bra kväll! 
 
 
 
  • Luleå Hamnfestival! Min och Robins första Weekend som par. Vi bodde på hotell, myste, såg på liveband och åt massor med god mat och njöt av vädret.
 
 
  • Alice tog sina första steg den här sommaren! I Juli började hon våga släppa taget om möblerna allt oftare, men det var inte fören i augusti som hon gick självmant utan hjälp. Nu, nu är hon inte still en sekund, haha!
Fler guldkorn kommer i nästa och även sista delen i "Hur blev mitt 2017?".
Även lite mindre bra grejer kommer tas upp i det inlägget.
Som sjukdomar, inbrott och andra otrevligheter. 
 
Vi syns i del3!