Ängel och julklappar

Kände mig lite extra kreativ idag. Stod och diskade när jag grubblade över att vi inte hade en julgran i lägenheten. Både för att jag inte har råd med en och för att Alice skulle säkert klättra i den på direkten. Men då fick jag en snilleblixt, att jag kunde ju spöka ut dockan jag har i vardagsrummet till en Julängel! Så jag släppte disken direkt och satte igång. 
 
Jag hade nog helst velat ha granris till kjolen för att göra den sådär lång och tät. Men en ljusslinga fick duga för denna gång. Blev inte så tokigt ändå. Så nu ska jag bara dölja sladdarna på golvet, sen ser det genast bättre ut. Är rätt nöjd och jag kommer garanterat ta upp dett projekt och utveckla det kommande år med!
 
 
 
Idag har jag, förutom pysslet med ängeln, även slagit in lite fler julklappar. Blev två till paket till familj/vänner och fyra stycken till "Barnens julklapp". Kommer fortsätta fixa julklappar under veckan till Scandic och barnen. Känns så skönt att kunna göra något bra för andra. Speciellt när jag vet hjur dte är att vara fattig. Är så tråkigt när barn blir lidande.  Jag hade inte mycket pengar när jag växte upp. Det kanske såg så ut när man såg min familj. Men än idag, kämpar vi fast på olika håll. 
 
Plus, jag tror detta kommer bli en kul jultradition i framtiden för Alice. Lära henne på en gång, att det alltid går att göra något, även om det är något litet. En hjälpande hand, kan göra underverk!