Snökaos

Har lite svårt att skriva just nu. Lyckades förfrysa fingrarna en aning idag när jag skulle lasta Alice i vagnen. Nu när hon börjat sova på madrassen på förskolan, så är inte förskolan skyldig att ha vagnen inomhus längre. Så jag måste låsa fast den i stängslet. 


Tyvärr så är detta inte hållbart i vinter för oss. Jag fryser sönder fingrarna varje dag, eftersom jag inte kan ha vantarna på mig när jag ska hålla på med vagnen och Alice. Och stackars Alice fryser ju eftersom hon måste åka i en iskall vagn. Väldigt otrevlig för oss båda alltså. 


Just idag var det extra jobbigt eftersom det har kommit så mycket snö. Vägarna var oplogade och det blåste in i både vagnen och mitt ansikte när vi gick hemåt. En promenad som brukar ta ungefär tjugo minuter, tog över en timme. Det är inte okej.  


Vi var hemma efter klockan 18 idag, trötta och väldigt hungriga. Bara skynda ihop något att äta och sen göra sig klar för sängen. 


Kommer bli en tuff vinter känner jag. Om jag redan har problem med snön, så kommer det nog inte bli lättare under de kommande sex månaderna. Knåpar på en idé om att dra henne i pulka till och från förskolan. Men är en bra bit att dra henne på.. bor inte direkt bredvid förskolan. Det tål att funderas på iallafall.


Kan åtminstone erkänna, körkort har aldrig varit mer lockande än nu !