Vinterland och skor

Det var otroligt mysigt i morse när jag skulle gå med Alice till förskolan. Har snöat hela natten och det var uppehåll på morgonen så solen glimtade fram mellan molnen. Ett riktigt vinterlandskap. Perfekt såhär den första november!


I måndags fick jag två nya skor av Robin. Dom skulle hjälpa mig att inte frysa av tårna i vinter. Har testat dom båda till och från förskolan/praktiken nu. Det ena paret var så varma att jag trodde foten skulle rinna ut genom tyget. Och det andra paret började klämma runt lilltån efter ett tag. 

Det att det klämmer runt tårna, är ett vanligt problem hos mig. Jag har typ "ankfötter". Har platta och breda fötter. Jag står iallafall stadigt! Typ... 


Så jag är väldigt blå och fin just nu. Men jag ska ändå ge det ett tag, dom kommer säkert bli riktigt bra när jag gått ut dom lite. 


Men det är definitivt Inga bra arbetsskor. Så måste försöka få tag i bra skor att använda i butiken på praktiken. För tjocka, fodrade vinterskor, kommer inte funka i vinter. Då kommer jag svettas bort helt!


Publicerat i My Life