Nu är det på gång!

I morse ringde äntligen bvc upp mig och vi fick komma in direkt. Så jag och Alice har spenderat våran dag med sprutor, kalla händer som tryckt och klämt på hela kroppen. Samt kollat öron och strupe.  Alice skötte sig galant och var jätte duktig hela tiden. 

Tyvärr har vi inte fått något mer än gissningar i nuläget. Men nu är det iallafall på gång! Det är åtminstone något att gå på tills vidare. Men känns mest som att allt har att göra med att hon är prematur barn. Alltså att hon är född för tidigt och kan ha fått men för det. Men det hoppas jag undersökningen kommer visa i så fall. 


Alice var som sagt jätte duktig. Efter nån timme fick vi åka hem igen och ladda batterierna. Fanns inte mer vi kunde göra där just då. Så en paus var behövligt. Både jag och Alice somnade på soffan ganska snabbt. 

Efter vår vilopaus, tog jag tag i att fixa med mina papper och städa upp hemma. Håller på att rensa ut saker inför en mega loppis jag tänkt ha i mars. Om allt går som jag vill förstås. Annars får jag stå i folkparken och sälja i sommar. 

Jag känner mig nöjd med dagen, trots praktiken uteblev. Men dom hade full förståelse, så det var inga problem. Imorgon får vi skjuts av Robin, har jag tur, kanske jag hinner sno han på en frukost dejt igen! 

Nu ska jag iallafall försöka sova lite, har en stor klädleverans att packa upp imorgon, så lär behöva all energi jag kan!