Uppföljning


Idag hade jag mitt möte med min handledare på Myrorna och min handläggare från arbetsförmedlingen. Mötet handlade om min tid ,än så länge, på praktiken och hur det gått samt vad jag kan göra bättre.

Det här mötet skulle vi egentligen haft i januari, men då jag har vabbat nästan hela januari och andra saker har kommit ivägen, så blev det nu istället.

Ska jag vara ärlig så känner jag mig lite, tveksam om hur mötet gick. Jag tyckte det lät bra i det mesta. Jag gör det jag ska, kan deras rutiner i butiken och anser även att jag har utvecklats enormt i kassan. Jag ber till och med om mer tid i kassan. Och min handledare håller med mig om min utveckling. 

Jag är bra på det jag gör, "men det kan alltid bli bättre". Det var största kritiken på mötet. Ibland känns det som att dom glömmer att jag endast är praktikant. Jag får inte göra vissa saker eftersom jag inte har behörighet till det. Trots det, så verkar handledare inte vara nöjd över min insatts. 

Här har jag i princip gått runt och känt mig nöjd och stolt över min utveckling och möts av "det kan bli bättre". Men inget konkret svar på vad det är som kan förbättras? 

Nä, i det stora hela verkar dom nöjda över mig, men kunde varit bättre. Så mina sista veckor får jag försöka utvecklas extra mycket eller något. Min sista vecka är det möte igen och då får jag slut domen om hur allt i helhet har gått.  Så får jag se ifall jag får något bra omdöme eller inte. Ska bli spännande att se!


Publicerat i My Life