Vackra ting

Jag känner verkligen av kroppen idag. Varit på dåligt humör hela morgonen och enormt stressad under dagen. Var massor med kläder idag som skulle märkas, sorteras, räknas och sen hängas ut på sin plats i butiken. Samtidigt skulle jag sköta kassan och gåvorna som strömmade in. 

Självklart blev det inte bättre när jag fick min mens mitt i allt. Så nu var jag tvungen genomlida det hela, med mensvärk från helvetet med! Ville bara kräkas när jag äntligen fick lunch. Fick inte i mig maten och ville egentligen bara hem och lägga mig i fosterställning, under en filt och gråta till Disney filmer. Men var bara hänga kvar ändå. 

Mitt i allt ståhej så upptäckte jag en gammal sax. Den var jätte vacker och liten, men otroligt vass. Blev nästan lite kär i den. Passade på att fota av den som inspiration till en tatuering jag skissar på. Älskade hur de små vinrankorna flätar sig runt saxen. Riktigt tjusigt! 


Älskar när jag hittar såna här små vackra ting. Hittade även en smyckesskål i kristall. Otroligt vacker den med. 

Det är nog det bästa med just secondhand butiker, att det är verkligen allt möjligt som finns där. Helt otroligt vad folk skänker bort ibland. 

Publicerat i My Life