Vilken otur

Oj vilken otur jag har haft. På något sätt lyckades jag ramla tidigare och dra ut handen ur sitt "fäste, så den typ åkte "ur led". Eftersom jag har överrörliga leder, är detta vardagsmat för min kropp. Men det brukar oftast  vara mina knän som är värst. Nä, nu var det handens tur. 

Så jag kommer att behöva ha en skena i 2-3veckor, tills handleden läkt till sig igen. Förhoppningsvis blev det Inga större förslitningsskador att jag kommer få problem i framtiden. Men det får vi se då. 


Idag har jag fått haft en vanlig stödlinda (ska hämta ut skenan imorgon) och en strumpa över, så jag inte skulle fastna överallt på praktiken. 


Det har varit lite intressant stämning på praktiken idag. Eftersom jag inte kan bära tungt , så har jag fått stå extra mycket i kassan istället. Har stått i princip hela dagen. Inte mig emot, känner mig rätt säker i kassan nu jämfört med före jul. Tyvärr har det inte varit så stort flöde av kunder, så jag har egentligen bara drivit omkring. 

Jag hoppas det inte kommer vara såhär nu under mina sista veckor här. Kommer bli knäpp om jag inte kan hjälpa till som vanligt. Även min handledare verkade bitter. Speciellt då jag lyckades göra illa mig även på praktiken i morse! 

Jag skulle knuffa ut ena skrindan i snön och ena "grinden" flyger upp och slår i ryggen så jag tappade luften. Har haft ont i skuldran sen dess och är tydligen röd och svullen nu på kvällen. Så får se om jag är blå imorgon. Går iallafall inte ligga på rygg. 

Jag skulle nog säga att idag var en otursdag, som de flesta måndagar! Men jag har ändå varit på bra humör och känner det går framåt. Alice är piggare, jag har ont men mår ändå bra, praktiken är snart slut och jag har nya planer på gång. 

Så nu känner jag att värktabletten börjar kicka in, så ska passa på att försöka sova lite! Känner verkligen att det behövs efter idag så kroppen får läka ihop lite.