Ta tag i min Youtube kanal?

Lite halvlång text om mina funderingar kring att starta igång min Youtube-kanal lite mer seriöst. 

 

 

Många av er följare som hängt med ett tag, vet att jag har funderat på att fixa till min Youtube kanal nu i flera år. Men det har som aldrig riktigt blivit av. Ju mer populärt Youtube blev med åren, desto mer backade jag. Trots det har suget alltid varit kvar.

Jag har en kanal som varit inaktiv i några år, där jag la upp videor (typ tre stycken, hehe) som hamnade här på bloggen. Och det är väl lite så jag vill utnyttja Youtube till. En plattform jag kan lägga upp videor som jag sen kan dela på bloggen. Är många inlägg som jag inte kunnat få ned i skrivna ord och därför uteblivit. Ibland har jag lättare för att prata om ett ämne verbalt istället för text, ibland tvärtom.

Det som skrämmer mig idag, är just pressen på hur videor ska göras och filmas på idag. Det är vloggar, dyra kameror och redigeringsprogram jag bara kan drömma om. Mitt liv är inte tillräckligt intressant för att det ska kunna gå att filma hela tiden. Jag som person behöver dessutom massor med stöd från nära och kära ifall jag vill prova något sånt här, vilket jag känner att jag inte riktigt har. Plus att det krävs enormt mycket tid . Finns mycket problem jag hittar med att vara en aktiv Youtuber i min situation just nu.

Men allt är inte bara problem!
Jag tycker det är jätte roligt att redigera videor, även om jag inte är med i dem själv. Har massor med videor på datorn jag filmat som jag leker med ibland när tid finns. Så intresset finns absolut! Eftersom jag inte är intresserad av att ha Youtube som "jobb" , så slipper jag den pressen att behöva spotta ut videor varje dag med klickbaits för att få visningar och på så sätt få "lön" för mödan. Jag använder mest (som jag skrev högre upp) Youtube som en mellanhand mellan bloggen och videor.

Ska jag vara ärlig, vet jag inte riktigt vad jag vill med det här inlägget. Hitta modet att ta tag i det hela kanske? Att lufta tankarna med er andra och se ifall ni skulle vara intresserade av något annat än bara text? Och vad i så fall?

Tills dess, får det fortfarande virra runt i tankarna, en dag kanske jag faktiskt tar tag i det och gör en mer seriös video? Är väl bara köra antar jag? Eller?