Där fick jag !

Alltså... Den där pizzan som jag hade längtat efter så länge, visade sig vara djävulen själv som har gjort. Senare samma kväll så fick både jag och Alice en spyattack. Jag hade så fruktansvärt ont i magen hela natten och hela dagen igår. Rännskita och illamående. 


Trodde ärligt att jag hade blivit smittad av Alice och fått magsjuka. Men efter nu ha hört från flera olika personer, som beställt mat från samma ställe runt samma tid, att dom också blivit akut sjuka. Så gissar jag starkt på matförgiftning istället för magsjuka. Så där fick jag, antar jag, för att jag lagt pengar på skräpmat istället för spara! 

För det kändes verkligen inte som magsjuka. Och Alice kräktes bara en gång direkt efter pizzan. Hon har inte kräkts något efter det heller, men magen har varit hemsk ändå. 

Hursomhelst, hela gårdagen låg då jag i magknip och Alice lekte fritt hemma hela dagen. Jag hade ingen energi alls till att jaga henne, så hon fick göra vad hon ville. 


Idag har det gått mycket bättre, vi mår relativt bra igen. Alice har massor med energi och jag är väl inte riktigt där än. Men mår iallafall bättre!


Vi mådde så pass bra, att vi gjorde plättar till middag idag. Var less soyghurt och vatten. Alice hjälpte självklart till.


Annars har det varit rätt lugnt. Kommer vara hemma imorgon med för säkerhets skull. Lyckas Alice vara kräkfri hela dagen imorgon med, så blir det förskolan på onsdag och praktiken för mig. 


Jag har redan missat massor från praktiken och jag hoppas verkligen att jag inte blir av med pengarna pga detta. Men det märker jag väl. Har bara drygt 8 veckor på mig att göra ett riktigt bra jobb där borta. Lära mig kassan så gott som utantill och även resten av butiken. Så känner mig lite stressad.