Första dagen

Yes! Jag överlevde årets första dag och det känns bra i hela kroppen. Idag har jag inte gjort ett skit. Eller, typ inte gjort så mycket som jag brukar göra iallafall. 


Jag lyckades kliva upp i morse rätt tidigt. Alice och Robin sov gott när jag smög iväg och gjorde kaffe. Sen satte jag mig i köket med min almanacka och fyllde i alla händelser i januari. Åtminstone dom jag vet om än så länge. Typ mina tider på praktiken som börjar om på torsdag, samt Alice förskoletider. 


Alice börjar om förskolan redan imorgon, så det kommer bli en riktigt tidig morgon för oss båda. För tyvärr har jag inte lyckats få Alice att vända dygnet lika fort som jag har. Så stackarn kommer säkert vara helt dåsig hela morgonen. Samtidigt kanske det är bra, för då (om jag har tur) kanske hon faktiskt är trött ikväll och somnar före 22 på kvällen. 


Annars har det faktiskt varit en bra dag. Bara myst i soffan typ hela dagen och Alice har lekt med sitt duplo och andra leksaker. Robin jobbar natt så han är tyvärr inte kvar, men förhoppningsvis träffas vi snart igen. Våra scheman kommer krocka ganska bra framöver. Men vi gör det bästa vi kan!


Nu ska jag försöka sova lite så åtminstone en av oss är relativt pigg imorgon bitti. Jag tror detta år kommer bli riktigt bra!