Håller fast mitt öra

Idag var det första dagen på förskolan efter julledigheten för Alice, så skönt! Det gick jättebra och jag fick lite egen tid.


Hade egentligen massor med saker att göra idag, men slutade med att jag låg i soffan och läste min bok och faktiskt sov i en hel timme. Efter december så har sömnbristen legat på topp och även en hel del frustration. Så nu när lillan är slut efter allt lekande och jag har samlat energi, möts vi på samma våglängd. Första kvällen vi inte bråkat vid läggning på evigheter med!


För att riktigt trötta ut gumman, så fick hon gå halva vägen hem idag. Men då det självklart tog för lång tid, så blev det vagnen resterande av vägen hem. Alice var dock mindre nöjd på mig vilket alla vi passerade också fick höra. 


Väl hemma blev det att testa något nytt till middag. Jag hade fixat bulgur till resterna vi skulle äta och Alice blev helt tokig! Hon åt upp allt i sin tallrik och sen stal hon min med. Så för att vara första gången jag testar detta hemma, så verkar det fått godkänt, haha!


Nu ligger vi iallafall nedbäddad i soffan och jag skriver här medans Alice snarkar bredvid och håller fast mitt öra. Ska också snart sova, måste bara fixa lite saker först. 


Överlag är jag rätt nöjd över dagen. Träningsvärken är lite bättre, fötterna skavsår och blåmärken, sovit ikapp en timme, ätit god mat... Yes, helt klart godkänt. Jag mår faktiskt riktigt bra.