Magsjuka

Yes! Bra start på första praktikdagen, eller så inte. Alice var riktigt jobbig i natt och skulle verkligen inte sova. Slåss, sparkas och skrek till tre i morse. Så det var ju självklart hon inte ville upp klockan sju när väckaren ringde. 


Jag gjorde iallafall mig iordning och tänkte ge henne lite sovmorgon. Jag behöver ändå mer tid på mig på morgonen än hon. Men när hon väl vaknade, var hon enormt seg. Jag trodde hon bara var trött efter att endast sovit ca fem timmar. Men efter frukost flaskan, fick jag ett mer konkret bevis på varför hon var seg. Nämligen en nedspydd soffa!


Var bara att klä av Alice och ställa henne i duschen. Medans hon sitter där och försöker dränka sina badankor, så tog jag itu med soffan. Sängkläderna i tvätten, torka bort så mycket vätska som möjligt och leta fram potatismjölet. Sen blev det att ringa runt och sjukanmäla, samt varna familjen och vänner om att det går magsjuka hemma. 


Fick då höra från förskolan att efter i natt har över 10barn åkt på magsjuka. 10 ungar!! Vad tusan gjorde alla igår? Efter en natt bara, det är ju hemskt. Personalen gör ett bra jobb som klarar av att jobba utan att bli sjuka. 


Medans jag stod i köket och fixade med disken, så passade Alice på att krypa upp i den delen av soffan som hade klarat sig. Hon sov så sött när jag upptäckte det, men tyvärr var det kortvarigt. Den delen av soffan är nu också äcklig.


Så nu har vi fått flytta ned på en madrass på golvet. Försöker skydda madrassen med påslakan som går tvätta i maskinen ifall hon kräks. Men det börjar bli ont om plats att hänga upp all tvätt som blir vid magsjuka. 

Så nu myser vi till Greta Gris och förhoppningsvis får Alice sova utan att kräkas. Hon är otroligt seg nu efter att varken kunnat äta,dricka eller sova utan att spy. 

Jag hoppas detta går över snabbt! För jag börjar få slut på tvättmedel, sängkläder och potatismjöl. Sen tär det självklart även på mig när Alice är dålig. Håller tummarna för att inte jag också ska bli smittad. För då kommer vi få problem om inte jag kan sköta Alice och hemmet. 

Men det problemet tar vi då! Nu ska jag mysa med Alice och passa på att vila lite.