Sliten donna

Oj vad jag är sliten idag. Efter en vecka med magsjuka, matförgiftning och förkylning, så är den här kroppen och även psyket, helt slut. Har suttit i massa samtal den här veckan med både arbetsförmedlingen, försäkringskassan och soc för att fixa med mina pengar och allt annat. Även fixat med sjukintyg åt Alice eftersom jag har varit hemma på vab. Gjort en massa vuxensaker helt enkelt. 



Igår fick vi oss en liten promenad och lekte i snön. Det var första dagen ute sen vi blev sjuk. Det var underbart! Att det var äckligt kallt ute, gjorde ingenting. Det var snarare skönt med lite bitande kyla i kinderna. 


Alice hade då jätte kul och även jag. Vi åkte pulka, klättrade upp i snöhögar och sprang runt som galningar. Bara lekte och hade skoj helt enkelt. 

Idag däremot, är det betydligt lugnare. Jag vaknade med fruktansvärd mensvärk och det känns verkligen som att någon sparkat mig i svanken. Fy vad jag hatar detta. Så det blir inte många knop idag. Men det gör inget. Passar på att njuta sista dagarna nu. För på måndag är det slut med ledighet!