Frisk luft

Att jag har legat i förkylning den här veckan har inte varit någon nyhet. Men igår var den värsta dagen hittills. Jag mådde verkligen inte bra. Eftersom jag var ensam med Alice vågade jag inte riktigt ringa efter hjälp eller åka in . Jag kunde knappt stå upp mer än två minuter utan att antingen kräkas eller svimma. 
 
På kvällen åkte vi iallafall till Robin som hämtade oss. Han har i princip tagit hand om mig sen dess. Alice har lekt med hunden och jag har legat på soffan och sovit till och från. 
 
 
Idag fick vi oss ut på gården en stund på förmiddagen då jag mådde lite bättre. Alice och hunden lekte i snön, jag gick försiktigt runt och försökte vara social medans Robin jagade "ungarna". Faktiskt rätt uppfriskande att vara ute en stund i solen. Dock tog det otroligt mycket på krafterna, så efter vi kom in och åt lunch, slocknade jag på soffan i drygt två timmar. 
 
 
Vad som händer resten av dagen vet jag inte. Troligtvis bara vila och samla krafter inför den stora påskmiddagen hos mina morföräldrar imorgon. Kommer bli mycket folk och god mat. Längtar, men samtidigt lite orolig på grund av min hälsa. Får se hur mycket jag klarar av. Som tur är så bor Robin bara på andsra sidan byn, så vi kan åka "hem" så fort jag inte klarra mer.