Mindre kaos

Det tog verkligen hela dagen igår med att rensa bland böckerna. Hade väldigt svårt att skiljas från vissa böcker och andra var det bara att slänga. Speciellt böcker från när jag var liten, är bitmärken, ritat i dem och bortrivna sidor. Visst är det härligt med nostalgi, men det får gärna vara helt.  Tror jag lyckades få ihop ungefär hälften av mina böcker till loppislådan. Har även utspritt i lägenheten böcker som jag hittar lite överallt medans jag städar. Så vissa böcker sorteras i farten. 
 
 
Igår fick jag dock inte så värst mycket gjort i övrigt. Fick besök av min mormor och morfar på förmiddagen, Alice var hemma och sen dök Niklas upp flera timmar tidigare än tänkt (kommer berätta mer i ett separat inlägg om varför Niklas var här), så hela dagen blev typ skev. Alice var även otroligt trotsig och inget dög, då blir det extra svårt att rensa, speciellt med hennes små händer som gärna vill hjälpa till! Det var mindre kaos helt enkelt.
 
Som ni säkert gissat, blev det inga vicktory rolls igår, men jag ger inte upp, nån dag den här veckan borde även jag få tid att stå i spegeln en stund!
 
Nu ska jag fixa lite kaffe, invänta morsan som ska hålla koll på Alice medans jag springer upp och ned i förrådet med lådor som ska rensas. Längtar tills det här är klart!
 
 
 
 
Publicerat i My Life