Kvinnofrid - Centrum mot våld

Idag har jag gjort något jag aldrig trodde jag skulle göra. Jag var på mitt första möte med Kvinnofrid. Kvinnofrid är en organisation som hjälper våldsutsatta i alla åldrar och som lever eller har levt i en relation där de har blivit slagna, hotade, förnedrade, kränkta eller illa behandlade på något sätt. Personalen har tystnadsplikt, vilket betyder att de som arbetar på Kvinnofrid inte får berätta för andra om det som du säger. Det enda undantaget är om det kommer fram att barn under 18 år far illa. Då kontaktar personalen socialtjänsten så att barnet kan få stöd och hjälp för egen del. Det är även gratis att få hjälp och stöd från dem. 
 
Detta är något stort för mig som har en hel del i bagaget och aldrig tagit emot eller sökt hjälp för det. Detta kommer bli en jobbig men spännande resa. En resa genom mitt förflutna och hemska gärningar, för att sedan komma fram som en starkare människa och mer trygg i mig själv. Jag ser fram emot hjälpen, stödet och framförallt verktygen jag kommer få, för att bearbeta mina trauman och ta mig igenom dem, samt vidare. 
 
Klicka på bilden för att komma till sidan om Kvinnofrid i Skellefteå!
 
 
Bildresultat för kvinnofrid skellefteå