Bröllopsmässa 2018

Vill börja med att klargöra, att jag ska inte gifta mig. Jag gick på detta för jag tycker det är kul, inspirerande och jag vill stötta de gymnasieelever som planerat och fixat med detta. 

 
Idag var jag på bröllopsmässa på folkparken här i Skellefteå. Det var ett samarbete med kommunen och en gymnasieskola som gått ihop med olika företag och då skapat den här mässan. 

Jag var riktigt stolt över gymnasieeleverna som planerat och fixat med allt. Det var jätte fint och det var en bra spridning på utställare som var där. Florister, konditorer och hemmabruk samt musik. 


Jag stannade dock inte kvar för själva modevisningen av bröllopsklänningarna. Kände att jag inte behövde det helt enkelt. Dom var säkert underbara och modellerna var säkert jätte duktiga. Men jag hade hellre velat prova på klänningar själv. 

Klänningen kan sitta bra på modellerna, men den kanske skulle sitta hemskt fel på mig. Men inspiration är aldrig fel! 

Dock blev jag grymt besviken på goodiebagen man fick. Det märktes att det var kommunen som sponsrade mässan. För det var "enligt mig " inget i den som hade med bröllop att göra. En näve karameller i rosa papper med Skellefteå på. En nyckelring, lypsyl, ett armband och en "luggage tag" ,självklart även dom med Skellefteå loggan på. Och det var allt...


Själva mässan var jätte fint. Jag fick knyta kontakter med olika leverantörer och fotografer. Samlade på mig information och visitkort som kan vara bra att ha i framtiden,  men goodiebagen var ett skämtVäldigt tråkigt, men jag är iallafall full med inspiration!