En dröm som kanske kan bli sann?

 
Jag har alltid tyckt om att skriva. Rev av berättelse efter berättelse när jag gick i småskolan. Så fort jag kunde sätta ihop en mening så slutade jag knappt skriva. Stavningen kommer dock aldrig bli bra, för det är ett problem jag alltid haft. Men det har aldrig hindrat mig från att skriva . Idag skriver jag dagböcker, tankar och bara allmänt kladd. 
 
Idag hittade jag en bunt papper i en bortglömd låda. I den låg början på en berättelse som jag alltid önskade skule bli till en ordentlig bok i framtiden. Tyvärr fick jag total inspirationsstopp när jag skulle skriva sist. Vilket resulterade iatt den tillslut glömdes bort. När jag läste igenom den idag så började fantasin flöda direkt. Alla tankar kom tillbaka och jag visste precis hur jag ville att boken skulle bli. Bara detaljerna som behöver finputsas. 
 
Då kommer den verkliga frågan... 
Ska jag fortsätta att skriva och eventuellt göra min första bok? Kommer jag ha tid samtidigt som jag tar hand om Alice? 
 
Det hade varit jätte kul om jag lyckades skriva en egen bok. Det har alltid varit en dröm, en dröm som kanske kan bli sann?
 
#1 / / Mamma till W.:

Den ser spännande ut!

Svar: Tackar! :D
Syndrome

#2 / / Camilla:

Du ska självklart följa din dröm. Om den blir klar om ett år, fem år eller tio år har ingen betydelse. När du når målet är boken din! Tro på dig själv. Trots att man är mamma kan man (ibland) hinna få mycket annat gjort också ;) Lycka till och jag läser gärna fortsättningen om den blir av. Kram!

Svar: Tack för dina vänliga ord! Drömde om boken i natt så snart kommer det nog hända saker. :D
Syndrome