Gå bananas

Den här veckan har varit extremt jobbig fysiskt. Rännt runt hela stan, flera gånger om dagen. Men nu är det äntligen helg. Har inte behövt lägga ut en enda krona nu när Niklas varit här. Det är otroligt befriande. Han har stått för precis allt.


Fast, jag fick iallafall fixa en riktig lyxfrukost i morse !


Nu har han iallafall åkt hem och jag är nu hos min mamma tillsammans med Alice. Mamma fyller år idag och jag har därför gett mig på ett försök till att göra tårtan. Gick väl sådär egentligen, rätt okej för att vara min andra tårta jag gör. Fast hade större förhoppningar på utseendet. Men alla har vi varit nybörjare nån gång i livet. 


Mamma vart iallafall jätte glad över tårtan och det är ju huvudsaken! Hoppas den smakar gott med, för det lär vi nog märka imorgon annars. 


Jag och Alice ska stanna här tills imorgon. Vi ska fika och gå på klädbytardagen här i Ursviken. Jag har sparat pengar i månader för att kunna ha råd med detta. Kommer gå helt bananas imorgon! Kommer självklart inte bara shoppa åt mig själv, ska även hålla ögonen öppna efter kläder åt några andra som inte kan delta i detta.



Kommer behöva lite varmare kläder nu när hösten är här. I natt var det tydligen första riktiga frostnatten. Så nu är det inte länge kvar innan snön ligger vit överallt. Men tills dess, njuter jag av höstens färger, stora mysiga tröjor och framtidens planer.