Obin! Obin!

De två senaste dagarna har jag varit på dåligt humör och haft hemlängtan. Har bara fått vara i lägenheten korta stunder för att tvätta och packa nya kläder. Annars har vi varit ute på landet hos Robin. Det tar lite på mig då jag är ett vanedjur och gärna är hemma. Men jag gör så gott jag kan då Robin verkligen inte klarar av stan efter 30år på landet.

Men idag fick jag äran att bli serverad nystekta plättar av Robin till frukost. Då vart jag genast på bättre humör! Otroligt gott då jag hellre äter mat till frukost än massa mackor. Sen lyckades jag även göra Alice livs första fläta. Den må varit liten, men så söt!


Efter vår ordentliga frukost, blev det dags för marknaden i Burträsk. Hälsade även på Natascha och Aron en stund. Robin hjälpte till att fixa gardinstången och jag köpte en liten present från marknaden till barnen. Var riktigt mysigt förutom regnet. 

Imorgon är det dags för den stora packningen, för imorgon kväll åker jag och Robin äntligen till Luleå! Hade riktigt mysigt förra året och hoppas det går vägen även i år. Håller tummarna iallafall.

Just ja! Alice sa Robin (eller obin för att vara mer exakt) för första gången ordentligt idag! Tårarna for på både mig och han, då Alice kämpat med vad hon ska kalla Robin pga olika anledningar. Så nu säger hon hans namn med samma glädje som smeknamnet innan. Är så glad hur mycket hon börjat prata senaste tiden!