"Jättepirogen"

Idag efter Robin kommer förbi så började vi bli rätt hungriga. Klockan var ändå över fyra på eftermiddagen och han hade jobbat hela dagen och jag möblerat och rensat i lägenheten. Så vi satt och diskuterade om vad och vart vi skulle äta. Hemma eller ute? Skräpmat eller lyx? 

Det hela slutade med en mini roadtrip till Kåge och en liten pizzeria som sålde "jättepiroger". Robin hade nämnt det tidigare ett par gånger då han brukade äta där förut. Jag hade bara varit i Kåge en gång i mitt liv, vad jag kunde minnas, så jag sa inte nej när middagsvalet hamnade där! 
Robin tog sin "jättepirog" (såg mer ut som en utdragen calzone) och jag delade en pizza med Alice. Fick knappt i mig halva pizzan. Men gott var det! 


Sen åkte vi tillbaka till lägenheten och fixade lite med det sista för idag, såg lite film och busade med Alice. Nu ligger både jag och Alice i sängen och inväntar sömnen. Känns väldigt skumt att ligga i en säng igen och speciellt att sova i sovrummet! Alla ljud är fel och jag hör allt grannen gör... Hoppas jag får sova i natt ändå. 

Imorgon kommer bli en fullspäckad dag med mer möblering/rensning, besök av Alice farmor och farfar samt massa annat. Ska bara komma ihåg att andas ut mellan allt också. Lätt att glömma bort ibland.

Nu ska jag iallafall försöka sova lite, Alice somnade direkt vi lagt oss så hon har försprång. Godnatt alla!





Publicerat i My Life