Nya prylar och familjemys

Shit vilken härlig helg det har varit. Fredagen bestod av sängbyte hela dagen. Min rygg känns inte längre som att den blivit överkörd av en ångvält varje gång jag vaknar. Så skönt! 

Lördag drog vi till Piteå och hälsade på min mormor och morfar som var ute med husvagn. Älskar husvagn! Längtar tills jag fixat körkort, då ska jag fixa mig en egen vagn och bli trailer trash (skämt osido).  


Alice verkade också trivas bra i vagnen. Speciellt när hon blir så ompysslad av gammelmormor och gammelmorfar. 

Självklart passade jag på att dra på dollarstore när jag liks var där. Hittade lite småsaker men köpte ändå inte så mycket. En dörrmatta, plåster, hygien artiklar och rengöringsmedel. 


När vi väl kom hem på kvällen var vi så trötta och Alice slocknade ordentligt efter en stund.  Hon såg så fridfull ut att jag bara ville plocka upp henne och mysa. Men då skulle hon vara omöjlig att somna om igen.  Så fick duga med en bild! 


Igår var det rätt lugnt ändå. Drog till solbacken och skulle kolla efter ett lakan till sängen. Har bara ett enda och det är en stor reva i det som jag alltid trasslar in mig i på natten. 

Men jag vart tvärsnål.  Jag betalar inte 400-500 kr för ett lakan?! Så det får hamna på önskelistan så kanske jag får i julklapp istället. Får inte vara dum.  

Sen hände det inte så mycket mer. Gjorde lyx middag med grillkött och potatisgratäng samt efterrätt. Var riktigt gott faktiskt och jag har saknat göra lite finare mat än korv och makaroner. 


Så det var min helg. Idag blir det snart åka till mormor för mat och sen får vi se vad som händer.