Första och sista gången för i år

Idag fick jag besök av mina morföräldrar och min mamma. Vi pratade lite och sen följde jag med mamma hem till henne. Var länge sedan jag och Alice var där nu så var trevligt få komma ut en stund. 


Väl där mötte jag pappa som drog med mig på skotern i några timmar. Det var helt underbart, första timmen. 

Det märks verkligen i kroppen att jag inte är van åka skoter längre. Varje muskel värker och jag gruvar mig inför träningsvärken imorgon. Den kommer vara hemsk! 

Sen var underlaget inte det bästa i år. Har varit dåligt med snö i skogarna så spåren och skoterlederna var hemska att åka på. Men vi tog oss nästan hela vägen till Kåge innan vi vände om. Rätt lagom tur när jag inte är van. Ett tag där kunde jag inte ens hålla fast mig längre utan höll på att flyga av. 


Så nu har jag hunnit med att åka skoter för första och sista gången det här året. Nästa år måste jag åka mer, helst ta skoterkortet också. Men det får bli ett senare bekymmer!