Lunchdejt och förberedelser

Igår var det full rulle hela dagen. Både jag och Robin hade massor att göra. Trots det, så hann vi med en liten lunchdejt på Tatung och Robin hann klippa sig. Vi hade en rätt bra dag och jag känner mig riktigt nöjd med allt vi hann göra. Nu har jag inga mer måsten den här veckan förutom att packa inför min och Alice resa på fredag. 
 
 
 
Fredag morgon åker vi nämligen till Lycksele och ska hälsa på Alice pappa Niklas ett par dagar. Planerna är även att vi ska åka till Villhelmina och hälsa på Alice farmor och resten av familjen där. Alice har bara träffat sin farmor tre gånger sen hon föddes. Blir ungefär en gång per år pga sjukdomar, ekonomi och ja, allt möjligt. Sen att det är ett bra antal mil emellan, gör det inte lättare. 
 
Ska bli kul att se hur Alice klarar av bussresan nu när hon är äldre. För ungefär ett år sedan var vi i Lycksele sist. Då var alice inte ens ett år och sov i babyskyddet hela vägen. Nu, är hon betydligt större och det finns inte en chans hon ryms i babyskyddet. Så vi har fått improvisera lite. Håller tummarna för att detta kommer gå vägen!
 
Hur länge vi blir borta, det vet jag inte. Det beror helt på hur det ser ut när vi är där. Men tanken är att vi ska åtminstone vara där i en vecka, så får vi se sen om det blir längre eller kortare. Vi är iallafall hemma innan jul! 
 
Nu ska jag börja fixa iordning tvätten och lite annat så det är mindre att göra senare. En kopp kaffe eller två lär säkert smyga ned också.