Lite förändringar på G

 
 
Förra hösten färgade jag håret blått och vid jul så lovade jag min mormor att jag inte skulle vara blå på julafton. Men tyvärr var min ekonomi inte den bästa som vanligt, så jag tog en röd färgbomb jag hade kvar hemma från min röda period. Håret blev mörkrött med en liten svag nyans av lila. Vart riktigt snyggt!
 
 
 
Eftersom det röda bara var en färgbomb, blev jag inte alls förvånad när det blåa började krypa fram igen efter några tvättar. Men jag gillde ändå skiftningen mellan röd, blå, lila och även lite rosa.
 
 Fast när det började se allt dör jävligt ut så sponsrade min mormor mig med en hårfärg från Willys. En lila som jag satte i hårbotten. Då blev botten lila och resten ljuslila/rosa
 
 
 
Sen har jag bara låtit skiten vara. Försökte skölja ur all färg jag kan under tvätt och bara låtit håret få vila lite.  Det blev allt mindre rosa, lila och mer grått typ? Men det gjorde inget, jag är inte så kräsen utan den där skumma personen som nästan gillar när det går snett. Kan bli häftiga kombinationer som man själv inte tänkt på. 
 
Efter att ha sett ut som en regnbåge med bakfylla i nån månad, så började det bli dags för lite förändring igen. Jag har klippt ett par centimeter och tunnat ur håret lite. Samt gjort två avfärgningar den här veckan så håret blir tömd på sista färgen som sitter.  Nu har jag bara min egna hårfärg och skick som mitt hår egentligen är efter alla färgningar och blekningar. 
 
 
Skulle nästan vilja säga att jag är mintgrön och rejält fläckig. Kändes lite vårigt att bli ljus igen. Men jag har andra planer än blond! För idag ska jag få mig till Ica Maxi och köpa nästa färg, samtidigt som jag handlar till gumman allt som hon behöver i helgen och framåt. 
 
Håller tummar och tår för att detta kommer bli bra!
Skiter det sig så kommer ni märka det, för då lär jag vara svart i skallen istället, haha!