Inte lätt att vara Alice

Jag har varit hemma från praktiken sen igår. Alice hade sån fruktansvärd hosta i helgen och det blev bara värre in på veckan. På måndag natt kom febern. Då bestämde jag att Alice var alldeles för dålig för förskolan. 


Under hela tisdagen var Alice otroligt slö. Hon brukar kunna leka och tjoa på trots sjukdom. Men inte den dagen. 


Tyvärr höll det i sig precis hela gårdagen. Kände att hon lär knappast må bättre idag ,även om hon skulle fått sova hela natten. Jag hade rätt. 


Hon sov fruktansvärd dåligt. Hostade och "gick i sömnen" (något Alice gör när febern är som värst). Självklart fick hon sova bredvid mig , men det gjorde att inte jag heller fick sova. 


Idag var vi alltså hemma också. Har inte gjort mycket idag. Diskat, lagat mat och haft besök av mormor och morfar. Mormor var inte alls pigg, så får se hur framtiden ser ut. Tanten har nog inte många mil kvar i kroppen. 


Alice mår bättre nu på eftermiddagen, hostar dock fortfarande väldigt mycket. Men är mycket piggare och febern är borta. Därför lutar det åt förskolan imorgon. För jag får inte missa så mycket av praktiken, det dras pengar varje gång jag är hemma. Så det suger... 

Nu ska vi duscha lite och sen blir det pyjamas och mys innan läggdags!