Vad önskar du dig i julklapp?

Är det något jag inte tyckr om, så är det just den frågan.. Vad önskar du dig i julklapp? Jag har ingen aning! Jag är glad bara jag får spendera en hel dag med god mat i trevligt sällskap. Trots det så har jag iår faktiskt kommit på lite saker jag vill ha. Det mesta får jag nog drömma vidare på medans andra grejer kan jag köpa själv. Har iallafall lyckats knåpa ihop en liten önskelista på smått och gott jag skulle vilja hitta under granen iår.
 
 
1. Ett par arbetsbyxor! Jag har alltid velat ha ett par byxor som jag kan ha i garage, vid målning eller helt enkelt ligga på gräsmattan och gräva i rabatter. Ett par arbetsbyxor som jag kan ha när det krävs lite tuffare byxor som tål mer och inte gör något omde blir skitiga, får en reva eller liknande. Ska jag dessutom flytta ut till Robin på landet i framtiden, så lär ett par verkligen behövas. Så kanske jag åtminstone får ha ett par hela byxor som inte hans hund river sönder när han ska klättra/hoppa på en. 
 
 
2. En vertygssats i en cool färg! Jag har en massa olika verktyg i en liten låda redan. Men jag blir tokig på alla olika verktyg och ingen riktig ordning. Jag saknar vissa verktyg och har dubbelt av allt annat.Så jag skulle verkligen vilja ha en ordentlig samling verktyg där allt finns. Samtidigt, har verktygen en cool färg, är det ännu roligare att använda dom! 
 
 
3. Köksmaskiner! Är ute på lite samma spår här som vektygen. En samling köksmaskiner i samma märke och eventuellt samma färg. Igår visade jag Robin hur dåligt min elvisp har blivit efter att ha stått ut med mitt bakande i 7år. Den håller på att ge upp helt stackarn. Men då jag och Robin inte delar samma intresse stilmässigt, så får detta bli ett senare bekymmer. Jag gillar allt gammalmodigt och retro, gärna mysiga pastellfärger. Så återigen, ska vi flytta ihop i framtiden, får detta vänta tills då. Löns inte ha flera olika uppsättningar i framtida huset. Men en elvisp, kommer jag behöva iallafall, så minst en sån skule jag vilja ha innan året är slut.
 
Annars är det mest småsaker jag önskar mig. En helkroppsspegel till hallen, en anslagstavla i kork, ny vaxduk till köket och lite annat smått. En sak som dock alltid stått på min önskelista så länge jag kan minnas, är en tatuering. Det är det dyraste och samtidigt svåraste. För jag är extremt kinkig om vem som ska få göra den. Vill att det ska bli ett bra jobb och inte en hemsk fyllegrej som många har.
Har planerat i flera år. Känner jag mig rätt, kommer det säkert aldrig bli av då det har gått för lång tid och jag hittar ingen som kan göra det jag vill ha. Konstnaden går alltid spara till så pengarna är inget problem så länge jag hittar rätt person. Fast, vi får väl se, kan säkert göra något litet innan jag tar tag i det stora projektet. 
 
Detta var lite av vad jag önskar mig i prylväg. Jag blir självklart glad oavsett vad jag får (om jag får något). Jag längtar mest efter julmaten och allt mys med familj och nära. 
 
Vad önskar du dig i julklapp?