Uppdatering

Har hänt en hel del sen jag skrev sist. Alice har haft både det ena och det andra. Nu senaste dagarna är det öroninflammation som är längst upp på prioriteringslistan. Annars har det varit växtvärk, förstoppning, gaser, nattskräck och feber i mängder. Såå, japp, allt på en gång!


Själv har jag råkat ut för halsfluss. Men är inte den typen som smittar utan jag har den andra varianten. Det som är värst, är att då hjälper inte antibiotika, så finns inga mediciner för det jag har. Så det ända jag kan göra är att vänta ut det. Vilket är ett rent helvete när jag inte kan svälja. 


Det har även hänt bra saker och inte bara sjukdomar i överflöd. Alice har klarat av sin första långvecka på förskolan och jag började idag min första dag på praktiken. 


Min dag har gått bra, har fått massor med information och huvudet är alldeles rörigt. Har fått min egen "blipp"-grej så jag kan ta mig in överallt, typ. Har även fått hjälpa till en del i butiken och redan imorgon kommer jag hamna i kassan för fösta gången. 

Är egentligen jätte skraj för kassan, speciellt eftersom jag suger på siffror och har aldrig använt mig av kassa tidigare. Men ska bli spännande att få lära mig den. Då kommer jag kunna söka så mycket fler jobb efter detta.


Har en bra känsla i kroppen. Tror faktiskt de kommande fyra veckorna kommer gå bra! Fast samtidigt, är det mig vi prata om. Vad som helst kan hända. 


Nu ska jag vila min kropp och hals. Klunkat te i mängder och det känns lite bättre. Bara hoppas det håller under natten. Kommer behöva all energi jag kan få imorgon!