Det är proppfullt

Idag fick vi besök av min mormor och morfar på förmiddagen. Dom hjälpte mig bära ned lite saker till förrådet samt slänga massa skräp. Hade flera kartonger och sopsäckar i hallen som tog plats. Det var så tillfredsställande att se hur mycket plats det började bli hemma!

Alice har försökt hjälpa till på sitt egna vis, vilket inte har varit det mest hjälpsamma enligt mig. Men roligt att hon vill hjälpa till, även om det ser betydligt värre ut efteråt, hehe.

Efter mormor och morfar for, så försökte jag få Alice att äta lunch, men gick sådär. Tillslut lyckades jag åtminstone få henne att sova en stund. Självklart ville hon ligga i den nybäddade sängen.


Efter det har det inte hänt så mycket. Försökt städa och diska, men det blev bara värre ju mer jag gjorde. Så vi såg på Tv:n istället. Vid fyratiden dök Robin upp med min "keps" jag glömde där i helgen. Surrade lite och sen blev det en spontan promenad i drygt en timme. 


Provade även sommarvagnen som jag tog upp från förrådet. Det är lite is och vattensamlingar än som gör det svåråtkomligt med vagnen. Men i det stora hela, är det underbart att köra på asfalten igen. Den stora vintervagnen fick dock åka ned i förrådet. 

Det börjar bli rätt proppfullt i förrådet nu. Morfar stuvade in allt längst in på hög, så att jag skulle få in mer grejer. Problemet är bara det att, jag försöker ju få ut och iväg så mycket grejer som möjligt nu när jag rensar. Så blir spännande få tag i det som är längst in sen! 


Har väldigt mycket i förrådet som inte är mitt också, utan saker från typ morsan som Alice fått men som dom vill ha kvar. Så det ska tillbaka till vid tillfälle. Tills dess får jag stuva om och packa samt rensa på som vanligt! Kommer nog bli super det här.