Första gången ensam

Igår bara flög dagen förbi! Jag lämnade Alice på förskolan, åt lunch med Malin, hämtade Alice, gjorde middag, Niklas kom, sen var det godnatt. Allt gick så fort att jag hann inte alls med. Men jag hade otroligt roligt!
 
Igår sov Niklas över och idag åkte vi alla tre hem till honom.  Jag passade på att åka iväg en stund mitt på dagen med Robin och äta lunch, fika och göra bort ärenden. Hämtade bland annat ut mina nya byxor! Älskardom, trots att dom tydligen är för stora, även fast jag tog en storlek mindre än jag brukar ha. Blev hel nöjd.
 
Efter att ha åkt runt överallt med Robin, åkte jag tillbaka till Niklas och Alice. Vi umgicks och Niklas bjöd på middag. En jätte god hamburgare med bacon och srirachasås. Det var gudomligt! Dock räckte det med en halv burgare innan jag var stång mätt. Vi kom även överens om att jag skulle lämna Alice där själv med honom över natten. Så får hon prova börja sova hos sin pappa. Tanken är att hon ska vara där varannan helg. Så även om mitt mamma hjärta spricker lite av att lämna henne, så vet jag att det kommer gå utmärkt. 
 
 
Nu är jag dock hemma, har sprätt en cider som Niklas lämnat kvar och spelar lite "Guildwars 2". Självklart så har jag även en disneyfilm i bakgrunden så det inte blir allt för tyst här hemma. Känns så otroligt konstigt med "egentid" nu när jag är van att sitta fast med Alice 24/7. Men jag tror att den här kvällen kommer gå bra ändå. Hon kommer ju tillbaka imorgon igen!
 
Nu ska jag försöka slappna av en stund och bara känna lugnet. Det är, även om jag inte vill erkänna det, behövligt. Så hoppas ni andra får en trevlig lördag, för det ska jag ha!