Kan det bli för prickigt?

Jag var ned i källaren en snabbis och hämtade upp en flyttlåda som var full med jackor och klänningar i "rockabillystil" som jag sparat och haft bortlagt väldigt länge. Tror inte jag burit nån av kläderna sen jag blev gravid med Alice(Hon är nu 2år!). Kände därför att det började bli dags att kolla igenom vad jag egentligen har för roligt i lådan.
 
 
Det första jag såg är alla prickar! Vilket brukar vara rätt standard inom den här stilen. Kan liksom aldrig gå fel med prickar, men tror det blir lite väl myket när 90% av alla mina plagg har prickar. Jag testade alla klänningar och jackorna som var i lådan, många passade mig fortfarande, andra satt lite lösa och resten satt lite väl tajt. 
Tog inte bilder på alla kläder då jag endast testade dem nu och jag var inte riktigt stylad eller så. Men ni får en liten sneakpeak iallafall!
 
 
Däremot kommer jag få sy till vissa plagg. Knappar som håller på att lossna, fickor och band. Samt stryka alla plagg. Dom har blivit otroligt skrynkliga efter att ha legat nedtryckta i en låda flera år. Tyvärr kommer dom få åka ned i lådan igen, fast vikta och in i skrubben istället för källaren. Har tyvärr ingen plats att hänga upp dom på, så dom får tyvärr bo där tills vidare. Måste skaffa en walkincloset snart. Kanske kan göra om skrubben till sovrum och använda sovrummet till alla kläder? Hade jag typ gjort om jag bodde själv utan Alice!