Mensvärk

Igår mådde jag riktigt dålig på praktiken eftersom jag fick min mens då. Men jag blev bara sämre under natten och i morse spydde jag rent av smärta. Fick mig knappt upp ur sängen. Så därför blev jag hemma idag.

 Var hemskt att ringa och sjukanmäla mig idag. Men jag blir verkligen totalt handlingsförlamad när jag har mens! Smärtan är hemsk!


Trots att jag varit hemma, så har jag inte legat på latsidan hela dagen. Utan jag har bakat bullar som jag ska få byta mot en säng (äntligen en säng!) Och fyllt i papper om min viktoperation jag gjorde för fem år sedan. Har dock inte bokat tid för provtagning, utan tänkte göra det när praktiken är över. Så slipper jag ta ledigt...

Men kroppen har verkligen inte varit på min sida. Känns som att någon hoppat på mig hela natten och jag längtar inte till att bråka med Alice på morgonen. Att ta på overallen på denna bläckfiskunge, är inte det roligaste när jag har värk. 

Men förhoppningsvis kickar värktabletten in snart och jag får en lite bättre natt än igår. Snart helg, bara en dag kvar! 


Publicerat i My Life