Ingen soptipp

Möttes av ett berg med prylar som folk lämnat under helgen. Otroligt irriterande att de bara dumpar det på baksidan när"vi" har stängt. Speciellt när vi sen går igenom det och allt är bara skrot. Trasigt eller förstört av vädret. Otroligt tråkigt när folk gör så. Myrorna är ingen soptipp! 


Så det är vad jag gjort idag. Burit och sorterat som en galning för att få allt där det ska vara. Så när det äntligen var dags för lunch, var nog ingen gladare än jag! Jag åt en gammal matlåda från kylen hemma. Den var verkligen på sista dagen, för den var inte alls god. Fick även ned en NOCCO och en liten probar. Så jag höll mig ända till middagen idag.


Fick även stå en del i kassan idag. Det går bättre och bättre för varje gång. Nu känner jag mig så pass säker, att jag nästan skulle kunna söka jobb där det involverar kassahantering. Gäller bara komma underfund med hur det funkar. Men sen tappar jag en del varje gång det går en helg eller dag som jag inte är bakom kassan. Men så länge jag fortsätter såhär, så kommer detta bli super! 


Sen har det inte hänt så mycket idag. Praktiken flyter på och jag gör mitt bästa varje dag. Alice hade första dagen på förskolan idag sen hon blev sjuk. Det tog all energi hon hade , så stackarn var helt slut när jag hämtade henne. 
Tyvärr var vagnen iskall efter att ha stått ute hela dagen, så hon skrek hela vägen hem. Hon var jätte kall när vi väl kom hem. Plus att plastfästerna på handtaget, har börjat spricka på grund av kylan. Så från och med imorgon, kommer vi ta bussen till förskolan och hem. Tänker inte bråka mer med vagnen. Vi åker ändå gratis med mitt busskort, så varför inte? 

Nu ska jag iallafall försöka sova lite! Imorgon har jag lite spännande planer till butiken. Så måste vara pigg och alert imorgon. 


Publicerat i My Life
#1 / / Anonym:

Köp en åkpåse. Jag har en åkpåse, lägger den på min sons hylla varje gång jag lämnar honom.

Svar: Jag har testat flera gånger med både åkpåse, fårskinn och annat. Men det funkar ändå inte. Och nu har vagnen börjat spricka i fästena så jag vågar inte använda den ute i onödan för tillfället. Men tack ändå för tipset! 🙂
Lady Syndrome