Bortglömd på morsdag?

Idag firade vi morsdag hos min mormor som även fyller år. Hon fick en stor hortensia av mig, Alice och Robin och hon blev så glad. Vi var där nästan hela familjen och åt Tacos och umgicks. Då det var morsdag, så hade jag även fixat ett litet paket åt min mamma med. Fick inget direkt tack, men tror hon blev nöjd iallafall. 
 
Alice hade iallafall riktigt roligt. Hon lekte med mormors figuriner och vattnade blommorna med den lilla gula vattenkannan. Sen har mormor och morfar en rutschkana på baksidan som blev väldigt populär! 
 
 
Måste dock erkänna att mitt i allt stohej idag, så kände jag mig lite bortglömd. Har inte fått något "grattis", presenter eller liknande idag. Jag har uppvaktat och tjollrat på hela helgen för att fixa åt andra, men jag då? Jag fick visserligen blommor tidigare i veckan av Robert, som jag valde ut i farten på konsum, så ska väl kanske inte klaga.  Trodde väl bara att det skulle vara någon, som skulle komma ihåg mig idag. 
 
Oavsett vad, så är jag otroligt glad över att få vara Alice mamma! Det har inte varit lätt och vår resa tillsammans har knappt börjat, så kommer få många år till att fira tillsammans!